Lederer, kandidatkinja DP-a za dogradonačelnicu Zagreba: Politika Obuljen Koržinek kontinuitet je politike HNS-ove ministrice

Pin It

Ana Lederer: Ženski su tragovi velika tema, s još uvijek mnogim neispisanim  poglavljima, i u književnosti i u kazalištu - Beli Zagreb Grad

Kandidatkinja Domovinskog pokreta za zamjenika gradonačelnika Zagreba dr. sc. Ana Lederer, teatrologinja, publicistkinja, prva žena intendant HNK u Zagrebu, nekadašnja pomoćnica Zlatka Hasanbegovića, gostovala je u podcastu ’55 minuta kod Željke Markić’ gdje je pričala o promicanju hrvatske kulture i književnosti, svom akademskom obrazovanju i poslovnoj suradnji s brojnim akademicima.

U svojoj iznimno bogatoj karijeri obnašala je i dužnost gradske zastupnice u Gradskoj skupštini Grada Zagreba i to kao članica stranke Blok za Hrvatsku koju je predvodio Zlatko Hasanbegović. Govorila je i o ubojstvu njezinog supruga Gordana Lederera, ratnog reportera i snimatelja HRT-a te dužnosti intendantice HNK u Zagrebu.

Dr. sc. Ana Lederer rođena je 1964. u Subotici kao kći Petra Šarčevića, ka­­zališnog redatelja i dugogodišnjeg direktora Drame zagrebačkog HNK i majke Marlize, sopranistice. Na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu diplomirala je komparativnu književnost i ruski jezik i književnost 1987., magistrirala 1992., a doktorirala 2002. Od 22. siječnja do 19. listopada 2016. vršila je dužnost pomoćnika Zlatka Hasanbegovića, ministra kulture Republike Hrvatske u Vladi Tihomira Oreškovića. Od 2005. do 2013. (dva mandata) bila je intendantica Hrvatskoga narodnog kazališta u Zagrebu. Od 1989. objavljuje prikaze, književne i kazališne kritike, eseje, znanstvene radove i knjige u novinama i časopisima, na radiju i TV-u. Ne govori često o pogibiji supruga Gor­­dana Le­­derera, HTV-ova snimatelja kojeg je u kolovozu 1991. na brdu Čukur iznad Hrvatske Kostajnice po­­kosio snajperski hitac.

O Obuljen Koržinek i Dubravki Vrgoč

Dogodio se poziv za intendanticu nacionalne kuće koji nisam mogla odbiti. Naučila sam trpjeti objede, blaćenja laži, hajke i tako sam počela mandat i završila. Bez obzira na sve to, svako je iskustvo važno i ne bih to promijenila. Imala sam svojih 8 godina i ne bih se vratila. Ljutim se sada na sve što se događa, na kulturnu politiku Nine Obuljen Koržinek, koja je kontinuitet politike Andree Zlatar Violić. Ljutim se na njezino potpuno nerazumijevanje sustava kulturnih ustanova, ljutim se na činjenicu da jedan katastrofalan pa i skandalozan način upravljanja aktualne intendantice pokušava zataškati. Smatram da nema nitko prava u ime bilo kojeg cilja zlostavljati bilo koga, a potpuno je jasno što se događa, jer je 70 posto zaposlenika istupilo i govorilo o zlostavljačkom načinu upravljanja. Ne mogu prihvatiti takav odnos prema nacionalnoj kući. Drugi aspekt je programski. HNK je kuća koja ima tri umjetničke grane, velika je tradicija, a vidim iz kulturne politike aktualne ministrice i njezinog izbora intendantice da se tradicija i opere i baleta zanemaruju, produkcije i publike je sve manje. Da je bilo tko drugi u pitanju, pa i ja, mediji bi drugačije reagirali. Treba se zapitati zašto ministrica štiti Vrgoč, unatoč svim problemima. Poručujem da se ne želim vratiti u HNK, iako se to insinuira. Ima osoba koji tu kuću mogu voditi na način koji to ova kuća zaslužuje.

O smjenama

Problem je političkog nasilja i netolerancije. Svaki ministar ima svoju viziju, na koju ima pravo, ali modus operandi koji sam doživjela na svojoj koži je nešto s čime se ne mogu složiti. Nikada nismo otvoreno razgovarali, Andrea Zlatar Violić je mogla reći otvoreno da ne vidi mene na tom mjestu. Tako je i Milan Bandić mogao napraviti. Problem je što je jedna osoba upravljala gradom. Te smjene su dominantnije na lijevom spektru. Imamo pravo ne misliti isto, ne zastupati iste stvari, život je zanimljiv zbog različitosti. Zastrašujuće je da se u kulturi ne nalazi zajednički jezik različitosti.

O Gradu Zagrebu i HNK

Kad bih došla u poziciju dogradonačelničku, svoje upravljačke vještine i fleksibilnost upotrijebila bih za dobrobit grada. Zapuštene su kulturne ustanove, škole. S tim se ne slažem. To je jedan od razloga mog političkog angažmana. Podsjećam kako je 49 posto suosnivač i suvlasnik nacionalne kuće. Grad Zagreb podržava ovu upravu, rušenje standarda, produkcijsko umiranje opere i baleta. To je skandalozno. Kakvu kulturnu politiku mogu zastupati nasljednici Milana Bandića? Pavičević Vukičević se prezentira kao dosljedna i samo svoja. Želim vratiti sjaj kulturi koji je ugašen ovim užasnim upravljanjem. Ustanove u gradu koji pretendira biti turistički, su zapuštene, Potres je razotkrio i izložio prema javnosti pa se sada vidi koliko je infrastruktura zapuštena.

O suprugu Gordanu Ledereru

Ostala sam udovica s 27 godina. Obilježilo je i moj i kćerkin život njegovo stradanje. Ove godine u Kostajnici 10. kolovoza obilježavamo 30 godina od njegove pogibije uz spomenik, rad kipara Petra Barišića. Planiramo napraviti monografiju o Gordanovom radu s ciljem pokazivanja njegovog snimateljskog i fotografskog rada koji pokazuje širinu njegovih interesa. Želim pokazati cjelinu njegovo umjetničkog rada koja prethodi njegovom ratnom opusu. I moja kćer i ja smo veliki borci i na nama je da promičemo njegovu slavu i djelo. Njegove snimke su bile prepoznatljive i kada su bile potpisane pseudonimima. Gordan je vjerovao da istina o Domovinskom ratu mora prodrijeti u svijet. Bio je hrabar i nije se ničeg bojao. Svojom borbom, na najbolji način na koji je znao – s kamerom – je doprinio Domovinskom ratu.

O ulasku u politiku i marginaliziranju

Zlatko Hasanbegović me pozvao i to je trenutak kada sam se okrenula prema politici , misleći da mu moje iskustvo može pomoći. Vrlo dobro smo se složili, no nažalost je kratko trajalo. I tako sam ušla u politiku. U javnom životu nisam puno sudjelovala. Nisam bila poželjna u javnom prostoru, zbog kritiziranja ministrice. Mene to nije povrijedilo, ali je činjenica da sam bila marginalizirana i nepodobna. Bila sam usprotivljena političkom nasilju tadašnje Milanovićeve Kukuriku koalicije. Suprotstavljala sam se Andrei Zlatar, kao i Obuljen Koržinek, dok ostali intelektualci šute. Ne mogu vjerovati da je društvo toliko anestezirano i da se ljudi boje reći, a problema ima i u kulturi, u znanosti, poduzetništvu… Svodi li se sve na kadrovsku politiku. Zato osjećaju naši djelatnici da je vrijeme za tišinu. Boje se za egzistenciju.

O predizbornim anketama

Tomašević je favorit i već proglašeni gradonačelnik. Pretpostavka je da će on ući u drugi krug, no pitanje je tko će biti njegov protivnik. Stvoreni sustav Milana Bandića je taj koji se želi održati. Vjerujem da će ljudi prepoznati promjenu u nama.

Emisiju u cijelosti pogledajte na poveznici:

https://www.youtube.com/watch?v=O99r2hEoCLY

Izvor: narod.hr