Zvonimir R. Došen: Tko je sudio, mučio i ubio Krista?

Pin It

Prvo suđenje Krista pred visokim židovskim vijećem (Sanhedrinom)

U travnju 33. godine AD Isus je uhićen i doveden u Jeruzalem gdje je suđen dva puta na dva zasebna suda. Prvi je bio Visoko židovsko sudbeno vijeće Sanhedrin pod predsjedanjem glavnog rabina Kaiafe gdje je bio podvrgnut rigoroznom izpitivanju za “lažno glumenje Mesije”.

Kad je Kaiafa upitao: “Jesi li ti Krist, sin blagoslovljenog?” Isus je odgovorio da jest. 

Tada je Isus svezan kao obični kriminalac i doveden pred Anasa, koji je bio visoki svećenik kada je mladi Isus začudio učitelje u hramu (Luka 2:42, 47)

Neki od Anasovih sinova je kasnije služio kao visoki svećenik, a sada je njegov zet Kalifa na toj poziciji. Dok je Isus bio u Anasovoj kući Kaiafa je imao vremena sazvati Sanhedrin. Taj sud, od 71 člana, uključuje i visokog svećenika i druge koji su prije vršili tu dužnost.

Anas izpituje Isusa o Njegovim sliedbenicima i Njegovom učenju.

Isus mu jednostavno odgovara: “Ja sam javno govorio svietu. Uvijek sam učio u sinagogi i hramu gdje se sastaju svi Židovi i nisam ništa rekao u tajnosti. Žašto ti mene izpituješ? Izpituj one koji su čuli što sam im rekao.” (Ivan 18: 19- 21).

Častnik koji je tamo stajao pljusne Isusa po licu i kaže mu priekorno: “Je li to način na koji ti odgovaraš glavnom svećeniku?” A Isus, znajući da nije učinio ništa krivo, odgovori: “Ako sam rekao nešto krivo svjedoči o krivom, a ako je ono što sam rekao bilo pravo, zašto me udaraš?”

Anas je naredio da se Isus odvede kod njegovoga zeta Kaiafe. 

Sada su se sastali svi oni koji su sačinjavali cieli Sanhedrim - sadašnji visoki svećenik Anas, starci iz naroda i pisari. Sastali su se u Kaiafinoj kući. Iako je prema židovskim vjerskim propisima noć prije Pashe bilo ilegalno držati takvo suđenje, visoke židovske rabine to u ovom slučaju nije smetalo.

Povrh ilegalnoga sastanka Vijeća, visoki rabini i drugi članovi Sanhedrina kako bi obtužili Isusa pokušavaju naći svjedoke koji će protiv Njega dati krivo svjedočanstvo. I našli su mnoge ali ni oni se ne mogu složiti u svojim obtužbama. Na koncu su njih dvojica stupila pred Vijeće i izjavili: “Mi smo čuli da je rekao, ‘Ja ću srušiti (židovski) hram koji je izgrađen rukama i za tri dana podignuti novi koji neće biti izgrađen rukama’. (Marko 14: 58,60).

Kaiafa pita Isusa: “Zar ti nećeš ništa odgovoriti na ovo što ovi ljudi svjedoče protiv tebe?”

Isus ne odgovara ni na ova kriva svjedočanstva pa visoki svećenik Kaiafa rabi drukčiju taktiku. 

Kaiafa zna da su Židovi vrlo osjetljivi na ikoga tko kaže da je sin Božji. Kada je Isus ranije Boga nazvao svojim ocem Židovi su ga htjeli ubiti, govoreći da on “sebe smatra jednakim s Bogom.” (Ivan 5:17, 18).

Znajući za takove osjećaje Židova Kaiafa sada od Isusa vješto zahtijeva riečima: “Stavljam te pod zakletvu živome Bogu da nam kažeš je si li ti sin Božji?” (Matej 26:63,65,66). Naravno, Isus je odgovorio: “Jesam i ti ćeš vidjeti sina čovječjega gdje sjedi o desnu moći i dolazi s oblacima nebeskim.” (Marko 14:62). Na to Kaiafa s velikom dramom trga Isusovu odjeću i viče: “On je bogohulio! Zar mi još trebamo svjedoke?” Poslie toga Veliko vijeće Sanhedrin izriče osusdu koja glasi: “On zasllužuje smrt!”

Tada se jedni (vjećnici) počinju Isusu rugati i udarati ga šakama, drugi ga triskaju i pljuju mu u lice sarkastično vičući: “Proročanstvo! Tko su ti koji te smiju udarati?” (Luka 22:64).

Onda su židovski vođe Isusa odveli u palaču rimskoga guvernera Poncija Pilata. Tada je već bilo rano jutro, pa kako bi izbjegli ceremonijsku nečistoću, nisu ušli u palaču, jer su htjeli jesti Pashu.

Pilat je izašao van k njima i upitao: “Kakove obtužbe vi donosite protiv ovoga čovjeka?”

Oni mu odgovoriše: “Da on nije zločinac mi ga ne bi k tebi doveli.”

Pilat im odgovori: “Uzmi te ga sami i sudite mu po vašim zakonima.” “Ali prema rimskim zakonima mi nemamo pravo nikaoga ubiti!!”, odgovore mu Židovi.

Pilat se tada vratio u palaču i pozvao Isusa k sebi i upitao: “Jesi li ti kralj židovski?” Isus mu odgovori: “Je li to tvoje mišljenje ili su ti to oni rekli?” Pilat mu odgovori: “Jesam li ja Židov? Tvoji vlastiti ljudi i veliki svećenici su te predali meni. Što si ti učinio?”

Isus odgovori: “Moje kraljevstvo nije ovoga svieta. Kada bi bilo moje bi se sluge borile da sprieče židovske vođe da me uhite. Razlog za koji sam došao na ovaj sviet je svjedočanstvo istine i svi traže istinu i slušaju što ja govorim.” 

“A što je istina?”, upita Pilat. Onda iziđe pred okupljene Židove i kaže im: “Ja na ovome čovjeku ne mogu naći nikakve krivnje” i u znak da se on odriče bilo kakve osude demonstrativno pere ruke.

“Ali pošto je vaš običaj da ja za vrieme Pashe oslobodim jednoga sužnja hoćete li da oslobodim ovoga ili nekog drugoga?”, kaže Pilat okupljenim Židovima.

“Ne njega! Ne njega! Raspni ga! Raspni ga! Oslobodi Barabu!”, povikala je okupljena svjetina. 

Tako su Krisovo mučenje, suđenje i ubojstvo u Evanđelju opisali Njegova tri apostola: Ivan, Marko i Matej  i Luka, koji nije bio apostol.

Zašto onda ovaj paradoks? Zašto se u katoličkoj molitvi (vjerovanju) kaže: “…Mučen pod Poncijem Pilatom, raspet, umro i pokopan…” kada, kako se vidi, u Evanđelju nigdje ne piše da Ga je Pilat mučio?

I u Nicejsko-carigradskom vjerovanju, koje ima svoje korijene u Apostolskom vjerovanju a kojesvojom poviješću obuhvaća dva značajna crkvena sabora, Nicejski (325. godine) i Carigradski (381. godine), gdje je definirana temeljna vjerska istina o trojstvenoj naravi Boga, piše“….raspet pod Poncijem Pilatom…”Nu u izvornom Evanđelju nigdje ne piše da je Pilat Krista mučio ili naredio da ga se muči.

Pilat je, kako bi u svojoj provinciji smirio bijesne židovske svećenike, na koncu dozvolio da se Isusa razapne.

Poviest se ponavlja

Ovaj nedavno objavljeni članak na nekim portalima jasno pokazuje da i današnji ortodoksni Židovi o sliedbenicima Krista imaju isto mišljenje kao i oni za vrieme Njegova života na ovome svietu. U članku piše: “…Odluke koje se ( u izraelskom Knesetu, op. a. ) donose svaki dan zapanjuju ne samo Palestince i međunarodnu zajednicu već i druge religije.Najnoviji je prijedlog zakona koji su u Knesset uputila dvojica zastupnika iz ultraortodoksne haredske stranke Ujedinjeni judaizam Tore, Moshe Gafni i Ya’akov Asher, koji traže zabranu “dijeljenja kršćanske ideologije” i “govora o kršćanskoj vjeri u Izraelu”. Kako piše izraelski portal All Israel News, prema prijedlogu tog zakona “svatko tko govori o kršćanskoj vjeri i poziva na nju tebao bi u zatvor na tri godine”. Ovaj prijedlog zakona zasigurno će izazvati glavobolju premijeru Benjaminu Netanyahuu zbog opasnog sukoba s evanđeoskim kršćanima u SAD-u i diljem svijeta, koji su među najvećim pristašama izraelske države”, piše portal.Kako navodi All Israel News, dva izraelska zastupnika prijedlogom zakona žele zabraniti kršćanima da objašnjavaju zašto vjeruju da je Isus Krist i Bog u isto vrijeme.Bivši američki povjerenik za međunarodne vjerske slobode Sam Brownback odmah je upozorio da novi zakon “predstavlja veliku prijetnju slobodi izražavanja, ljudskim pravima i vjerskim slobodama”.Predloženi zakon zabranjuje sve napore osoba jedne vjere koje na bilo koji način žele raspravljati ili pokušati uvjeriti sljedbenike drugih vjera da razmotre promjenu svojih vjerskih uvjerenja – kazao je Sam Brownback.Posljednjih godina eskalirali su napadi izraelskih doseljenika na crkvenu imovinu i svetinje, od kojih je posljednji bio napad na crkvu Getsemane, “Crkvu svih nacija”, kao i uznemiravanje kršćana u prakticiranju njihovih obreda.”

Je li papa Grgur XVI. odgovoran za “reviziju” Evanđelja?

Poslie Napoleonovih ratova vatikanska riznica je bila podpuno prazna. Po dolazku na papinski tron       

Bartolomeo Alberto Cappellari ( Papa Grgur XVI. )  kod židovskih financijera braće Rotšild, Jakova Majera i Karla Majera, traži i dobija zajam od 400.000 funti ( današnja vriednost oko 4 milijarde ). Time je Jakov Mayer de Rothshild, koji je tada bio šef Banque Rotshild u Francuskoj, postaje službeni papinski bankar.  Njegov brat Karl, tada šef Rotšildove banke u Napulju, ide u Vatikan kod pape Grgura koji mu uručuje jedno od najviših papinskih odlikovanja, vojničku konstatinsku zviezdu svetoga Jurja. Kao znak najvišega poštovanja prema ‘Krisovom vikaru’ katolici su tada papi morali ljubiti noge. Nu Karl von Rotshild mu je samo poljubio prsten. To, i papino trgovanje s Rotšildima razljutilo je mnoge katolike. Nu papu Grgura XVI., kao ni ovoga današnjeg, nije previše zanimalo što misle njegovi vjernici. 

Ludvig Börne, Židov koji je prešao na kršćanstvo, tada je napisao: “Bogati Židov ljubi papi ruku a   siromašni kršćani noge”. A francuski pjesnik Alfred de Vigny: “Sada Židov vlada nad papom i kršćanstvom. On plaća monarhe i kupuje narode.”

Ovdje se mora postaviti pitanje je lipapa Grgur XVI. Rotšildima za protuuslugu ivršio reviziju onoga što su o Kristovom suđenju, mučenju i ubojstvu u Evanđelju zapisali sv. Ivan, Marko, Matej i Luka i krivnju Židova prebacio na Pilata? 

Zionisti lievi, zionisti desni kako ih je nedavno nazvao kolumnist novina Haaretz Gideon Levy,  pravi su maheri u umanjivanju i negiranju svojih zločina i uveličavanju tuđih. Naprimjer, nitko od njihovih povjesničara, vjerskih i političkih lidera nigdje ne spominje zločine židovskih boljševika za vrieme boljševičke revolucije, Crvenoga terora i Gladomora, u kojima su na zvjerski način ubijeni ili glađu umoreni desetci milijuna nevinih ljudi. A kada ih netko spomene onda svu krivnju pripisuju Staljinu kao da je on sam sve to počinio. 

I u pripisivanju zločina holokausta oni su vrlo selektivni. Naprimjer, iako vrlo dobro znaju da je to ne samo najveća laž nego fizička nemogućnost, na spomen zidu holokausta u Yad Vashemu uklesan je onaj u nekoj velikosrbskojbroj bolesnoj glavi izmišljeni broj od sedamsto tisuća žrtava ubijenih u Jasenovcu. Njihovi pijuni u Hrvatskoj, na čelu s raznim Krausima, Golsteinima, Puhovskim i drugima, neprestano trabunjaju o NDH i Jasenovcu, a o Srbiji, u kojoj je do polovice 1942. likvidirano 95% tamošnjih Židova, ni jedne rieči.

Papa Franjo I. obnavlja nagodbe Grgura XVI.

Nedavno je pod naslovon “Holy Moly” na internetu objavljen članak o novome bratimstvu ovoga današnjeg pape s Rotšildima u kojeme uz ostalo piše: “…Eto, najveći globalist i intervencionist papa od križarskih ratova u 12. stoljeću formalizirao je savez s najvećim figurama globalnoga financiranja na čelu s nikim drugim nego ‘plemenitom’ bankarskom obitelji Rothshild. Novi savez je zajednički podhvat pod imenom Vijeće za uključivi kapitalizam s Vatikanom (Council for Inclusive Capitalism with the Vatican). Ovaj pokret, je jedna od najciničnijih i najopasnijih prievara promovirana od gurua Davos WEF-a, Kissingerova štićenika Klausa Scwaba počela je s promocijom reseta kapitalističkog poredka…

U tipičnom UN doublespeak-u na njihovom website-u piše: “Vijeće za uključivi kapitalizam je pokret svijetskoga biznisa i lidera javnoga sekrora koji nastoje izgraditi više uključiv, održiv i pouzdan ekonomski sustav koji će se brinuti o potrebama našega naroda na ovoj planeti…”

U najavi pogodbe s Vatikanom Lynn Forester Rotšild je naglasila: ”Ovo će vijeće sliediti opomenu pape Franje da sluša ‘krik zemlje i siromašnih i da odgovara zahtjevima društva za pravedniji i više održiv model porasta…”,  ne kaže čega .

Sudeći ponekim njegovim dosadašnjim bizarnim izjavama ne će biti nikakvo čudo ako ovaj “naš”današnji papa prije nego odapne proglasi da su zapravo kršćani na čelu s ustašama i  Stepincem mučili i razapeli Krista. A kako “papa ne može pogriešiti” to će, prema onoj staroj latinskoj -Papa locuta est; causa finita est ! (Papa je rekao i stvar je svršena ) jednoga dana  postati nepobitna istina

Svim Hrvaticama i Hrvatima katoličke vjere u Domovini i diljem svieta - SRETAN I BLAGOSLOVLJEN DAN KRISTOVA USKRSNUĆA!

Za Dom Spremni!

Zvonimir R. Došen